Tomb Raider 3 Érdekességek

Fegyver bug. Beküldõ: Zozo

Tölts be egy olyan pályát, ahol már megvannak a nagyobb fegyverek, pölö Antarktiszt. Elsõ lépés: Vedd elõ pl az mp5-öt, vagy akármelyik nagyobb fegyvert. Tedd el, guggolj le és nyomd meg az elõre gombot, és a space-t. Lara rángatózni fog, de ne engedd el ezt a 3 gombot amíg nem látod hogy leveszi a hátáról a fegyvert. Körülbelül 10* kell hogy "rángatózzon" mire sikerül. És íme, ott a kezében a fegyver. Így fut, mászik, úszik.

Mentések--Savegames:

"Jungle" - A szint befejezésének leggyorsabb módja! (Felfedező: Jani)

Jani új találmányának köszönhetően immáron szabályosan állíthatunk fel rekord időket a TR3 első szintjén...

Jani eredeti üzenetei:
"Megnéztem ezt a TR3 Jungle problémát. Teljesen szabályosan át lehet menni, medi felhasználás nélkül is a mocsáron. Csak nem benne, hanem felette. Ugyanis a 3. titkos leghátulsó részén a ferde kő nekifutásos ferde ugrással kikerülhető, Lara meg tud kapaszkodni és utána felhúzódzkodni. Utána már vígan tovább tud ugrálni, teljesen a kinyitandó végső ajtóhoz, a mocsár bal oldalán. A játszásnál a 2. titkosjelyet kihagytam időhiány miatt, meg a kulcsér' sem mentem.
Csak még annyit, hogy valami derengett arról, mintha lenne fent valami. A mocsáron való átgázolást 5-10 percen belül elvetettem. Nem szeretem a fuldoklók hangját. Maradt a felső régió átnézése. A Jungleban több olyan hely is van, ahol Lara a lombozaton tud sétálni. Vannak megtévesztő utak már a legelején. Szerintem ez is arra szolgált, hogy a gyanútlant idegesítsék, hogy arra lehet továbbmenni. Oszt' elzárták 1 ferde kővel, azt gondolva, hogy letudva az esemény. Vagy a fejlesztés során ezt az utat elvetették a játékmenetből, vagy tesztelésre szolgált. Vagy a dinók idejéből ittmaradt megkövesedett fával van dolgunk.
Mégegyszer megnéztem az átugrásos témát. Készítettem új mentéseket. Egyik az indulási állapot, a következő a csimpaszkodás (csak akkor hajlandó oldalazni, ha a fel és a jobbra gombbal játszadozunk) és 1 új mentés, mivel a kulcsos ajtó felett újabb hosszú járható lomb van. Na ezt miért tették bele?"
Letöltés

Mint a TR3Goldban, A TR3-ban is lehet generálni a vízi Larát, azaz 4kézláb a vízben, haj fenn, nincs O2 fogyás. A 0. számú mentés a leguggolás helyét mutatja, majd a vízbe kell hátrálni. Kiderült, hogy az első drótköteles lecsúszás után kissé jobbra egy 4kézlábas bug segítségével a nagy vízmedence felett, a lombkoronán bőven van mászkálási lehetőség (savegame 2-7). A lomkorona segítségével a vízpart elérhetettlen részei is megszemlélhetőek. (savegame8-9) A 11. sz. mentés helyétől nekifutásos ugrással megláthatjuk az úszó Larát alulnézeti képben. Letöltés

Egy kicsit tovább játszottam Jani mentéseivel: a víz által izolált, ámde a "megkövült" lombról elérhető oszlop töve volt a kiindulópont. Ezeket a mentéseket így függelékként csatolom Jani mentéseihez (vigyázat, ezek ismét 0-tól kezdődnek!)...Az első mentés egy eddig még nem dokumentált bug, amely az átlósan megtört padlóknál fordul elő. Ha egy ilyen padlón leguggolunk és guggolásból lemászunk róla, akkor Lara "beragadva" fog lelógni, és rajta keresztül fog visszamászni, úgy a közepe táján. Ebben az esetben, ahogy lemászunk a "fagyott" vízfelszínről, Lara belelóg a vízbe, majd ha akarjuk, vissza felmászathatjuk, a platformon keresztül ismét a vízfelszínre...A második mentés szerint ez az oszlop is "corner bug"-os, de Lara beragad a plafonba...A harmadik mentés már az oszlop túloldaláról készült, ugyanis még oda is át lehet jutni, azzal a technikával, amelyet Stella is alkalmazott a "The River Ganges" teljes bejárására - kipróbáltátok már? teljesen független és merőben más jellegű megoldás, mint Akcié volt (de persze akkor is Akci volt az első), és nem kell hozzá a Quad Bike sem -, tehát egy nagyon ügyes ferde ugrással. No és ott is van még egy-két érdekesség... Az egyik ilyen érdekességet mutatja a negyedik mentés, amit csak a szerencsének köszönhetően sikerült éppen így elcsípnem. Itt is lehet "víziLarát" játszani, de én véletlenül úgy pozícionáltam, hogy a guggolásból ha felengedjük, eltűnik és beragad az oszlopba, majd rövidesen haleledel lesz belőle. :) Tehát előbb nyomjátok a guggolás-gombot, már a betöltés közben, és utána, mikor betöltődött, a "víziLara" tanulmányozása után engedjétek el! És Lara eltűnik, majd néhány másodpercen belül megeszik a halak... A jelenség oka egyébként szerintem az lehet, hogy Lara kezdetben úgy viselkedik, mint a "guggolós corner bug" esetében, és ezért sikerül is beékelődnie a falba, csakhogy a "block bug" még a plafonig sem bírja felvinni - vannak olyan oszlopok, ahol Lara lent marad, bár azoknál általában be sem ragad a falba -, így lent marad a halaknak... Egyébként a "víziLarával" már én is kísérleteztem, jóval réggebben: annak idején én a "Lost City Of Tinnos"-ban találtam ilyet, a Víz Termében, ahol a legelején, még a pengéknél ki lehet mászni egy platformra, és befelé a lejtő a vízbe ér, ahol egy kis medipackot lehet felvenni a lyuk alján... (SYS) Letöltés

Képregény a TR3-ból: :-)

1, A Majomra nem volt nagy hatással Lara.
2, Egyszerűen elsétált mellette.
3, Gyakran levegőnek nézte.
4, Máskor még bántotta is.
5, De Lara békülni szeretett volna a majommal: "Mit nézel majmocska?"
6, Lara, Te igen kedves vagy hozzám.
7, Adok puszit Neked.
8, Jólvan na, megsimogatlak.
9, Lara mostmár az enyém.
És pluszban a Nagyfejű. :-)

Crash Site: A Trex-et is simán pisztollyal le lehet lőni, és a kicsi dínók vizi dínók lesznek. Letöltés


Madubu George: A kajakkal ki lehet menni a sziklákra. Rengeteg pályarészt le lehet vágni vele, csak….. Kajak nélkül nem lehet befejezni. Letöltés

     

Még mindig a Madubu Gorge: Pálya szerkesztővel készült ugyan, de végre azért sikerült a nagy vágyam, átjutott Lara a Madubu Gorge folyójának túlpartjára! Letöltés

  

Madubu Gorge - A láthatalan platform... A második Secret közelében, ha a függeszkedéskor nem esünk még le a fa-platformra, hanem tovább függeszkedünk jobbra, akkor egy háromszőgletű, láthatatlan platformra tudunk felmászni! Az első savenél csak egy hátraszaltó kell, majd kapaszkodni, és jobbra teljesen kioldalazni, míg a második már a láthatatlan platformon állva készült. A bug teljesen szabályos játékmenettel elérhető...Madubu GorgeE.zip

Üdv mindenkinek, aki szeretné a teljes The River Ganges pályát bejárni.

Nem kevés kitartó kisérletezéssel, meg holmi álmatlan éjszakával és több liter kávé elfogyasztásával sikerült meglelnem a módját, íme: sajna a bike-al nem lehet átugratni a folyót az ellenkező irányba, de gyalog van egy ilyen hely;a bike mellől ugorjatok és arra a sötétebb bal oldali platformra érkezzetek ahol Lara áll a mentésben, a következő módon: álljatok a sarokba, egyet hátra, (felkészülés az ugrásra) és most ha ugornátok vagy megakadtok a falba, vagy az eltérítene jobbra, so egy picit trükközni kell, mielött nekifuttok forditsátok Larát picit jobbra, annyira h el tudjon ugrani a fal mellett igy persze túlságosan jobbra ugrik, de még mindig kevésbe mintha a fal módositaná a röppályát, és ezt ugrás közben a balra nyillal lehet kompenzálni, fontos h csak annyit nyomjatok balra a levegőben amennyit télleg kell és HAJSZÁLPONTOSAN a platform legközelebbi sarkára érkezzetek az ugrás elég hosszú, de sikerülhet mert ha jól megnézitek az indulási oldal magasabban van mint az érkezés, de igy értelemszerüen ez az út visszafele járhatatlan de Lara előrelátó módon (nem véletlen, ez már az ötödik kalandja a goldokat is számolva) odakészítette magának a bike-ot, és ha ráugrotok,(+ctrl) a visszajutás megoldva, ezzel el is érkeztünk a legnehezebb részhez, pontosabban ezzel kell kezdenetek; a bike passzentos elhelyezése:javaslom h a mellékelt mentésben ugorjatok rá a bike-ra, de ne mozduljatok el vele, hanem szálljatok le és tanulmányozzátok az elhelyezkedését, h be tudjátok építeni a saját végigjátszásotokba pár fontos szempont: a bike is lecsúszik a csúszós részen, ha mind a 4 kerekével rajta van, ezért egyik kereke muszáj h a sima padlón legyen, lehet h ez nem látszik egyértelműen, de a jobb hátsó kereke ott van, legalábbis a program úgy veszi nem szabad egyik keréknek sem a viz fölé kilógni, különben kecsesen felborul, mint a büdös-bogár egy robbanás meg némi füstfelhő kiséretében ezt a dögöt nem épp kis helyen történő finom manővírozásra tervezték, a shift-re nem reagál, so csak nyugalom, parkoltatok már a belvárosba? ez rosszabb :) egy tipp; elöbb nyomjatok rá a jobbra vagy balra nyilra, amerre kanyarodni akartok, majd éppcsak pöccintsétek meg ctrl-t vagy alt-ot. a kotlókergető csak annyira lehet lent a csúszon, és olyan szögben!!! h le tudjatok róla szállni, Lara okos kislány, nem száll le minden veszélyes helyen ahova külditek, ha túlságosan lent vagytok, abból lehet rájönni h rajtmarad a bike-on, addig ügyeskedjetek, h minél lentebb legyen, de a sima részre ki tudjatok szállni a bike és fal közt maradjon annyi hely h Lara az odafele ugrást végrehajthassa és végül (mintegy mellékesen) jó pozicióba legyen ahhoz, ami az egész művelet célja; a visszafele ugráskor rá tudjatok érkezni ez onnan történik ahova odafele érkeztek, nekifutás, ugrás a bike-ra, csak az uccsó pillanatban nyomjátok a ctrl-t, különben az ugrás túl rövidre sikerül javaslom állitsátok a bike-ot helyzetbe, majd mentés, átugrás, és próbáljátok a visszaugrást ha nem megy akkor a bike rossz helyen van, de visszajutni nem tudtok, tehát load, nyeregbe, jobb pozició...so akkor kezdjétek csak felderíteni a túlpartot ha a visszaút már biztos szerintem még aki amúgy sokat Tr-ezik se sűrün járta pálya ezen részén, a kimaradó secret miatt, hát most itt az alkalom, a jó hir h a kulcsokat akár meg is lehet tartani. Akci The River GangesAkci.zip

ime még egy érdekesség a Gangeshez! :)))))))) save mellékelve
már gyanítottam korábban is de mivel a fő tippem bejött és már nagyon elegem volt a pályábol, igy csak most vettem elő ujra
előre bocsájtom h NAGYON nehéz megcsinálni, nem lehet ollan step by step módon mint a másikat, mert menet közbe kell manővírozni a bike-al Nekem, bár konkrétan nem számoltam, de ugy saccra 30bol eccer sikerál, so jó szórakozást hozzá
épp a nehéz, és esetleges megvalósítás miatt nem vagyok bizti h ki kéne-e rakni az oldalra, mert ha vki csak úgy benéz, látja, letölti, és nem jön össze neki akkó szidhatja az oldalt h milyen hüjeségeket raknak ki na jó, ezt nem az én dolgom eldönteni, csak azért adok hangot a kétségeimnek, mert télleg nagyon ritkán jön összve so a bike két speckó tulajdonságát is ki kell használni, az egyik a helyböl startolás begyorsitással, a másik a kézifékes kanyar gondolom próbáltátok már menet közben is lenyomni a sprint gombot, minek hatására mintha jégen csúszna úgy farolgat mivel rövid a nekifutási szakasz ezért igen rövid idő /köbö egy másodperc/ alatt három igen hangyafasznyi kanyart kell tenni ezzel a módszerrel.
tehát
1 sprint, és begyorsít
2 sprint elenged, de csak egy pillanatra épp h elinduljon, majd ujra lenyom
3 a kanyarok jobb-bal-jobb, épp csak érinteni a gombokat

a kezdőhelynél jobbra gödör van, elöttünk fa, a fa jobb oldalát kell érintőre venni, de ugy h egyenesen menjünk ott már
ha a fa mellé céloznánk a bike-ot akkor elakadna, vagyis lelassulna a gödör sarkánál, ha balrábbrol /a fal mellöl/ indulnánk, akkor meg túl nagy balkanyar kéne, so ez a jó kezdő pozició
ez eddig szimpla jobb-bal lenne, de mivel farol /sprint végig nyomva. csak az elinduláshoz enged el/ igy ha a balosbol nem nyomunk egy ujjabb jobbost akkor nem egyenesen menne tovább, tehát a második jobb azért kell h egyenesbe tegyük
ezek nem is igazi kanyarok ám, épp csak hozzá kell érni a gombokhoz, de nagyon jó időzítéssel
ezért nem tudok igazi leirást gyártani hozzá csak a fentieket, mert itt tizedmásodpercekröl van szó

so ha van elég szabadidőtök akkor kéretik letesztelni, higgyétek el kivitelezhető, ne adjátok fel
amugy, ez csak annyi h itt is át lehet jutni a túlpartra, sokra nem juttok vele, mert ott nem lehet továbbmenni, csak egy érdekesség h a készitők szándéka ellenére meg lehet csinálni (Akci)

Ez a megoldás sajnos mégsem megoldás az esszenciális problémára.Bár érdekességnek azonban jó.

Miről is vagyon szó? Nos, kipróbáltam, sikerült is az átugratás a túlpartra. Nem is volt olyan vészes, kb. 10 próbálkozáson belül sikerült is. Csakhogy...nem tudsz már visszajutni a másik útvonalra, az a baj! Mert túl magasan van a "padka", s a Quad Bike már nem tud felmenni. Sajnos... Nézzétek meg a mellékletben a save-et, ez azután van rögvest, hogy átugrattam. Lara ott áll, ahová a Quad Bike már nem tud "felmászni". Lara még igen, de Ő meg a másik útvonal elején a szakadékot a Quad Bike nélkül nem tudja áthidalni. Így a kör bezárult: a folyón vissza lehet ugyan ugratni, de ott vége, nincs tovább, nem lehet a Quad Bike-kal visszatérni a kereszteződéshez és áttérni a másik útvonalra... (SYS) Letöltés


Íme Ganges szint teljes bejárásának második módja:
Furcsa h ezt találtam meg késöbb, közbe ez a legegycerűbb :)
Tehát az indulás innen /screenshot 1, savegame.14/ persze a bike behergelésével.
Hamar eléritek a problémás helyet /screenshots 2, 2b/ ahol a lila utat kell követni.
Erröl akkor bővebben.
A zölddel bekeretezett kockán kell haladni, a kékkel bekarikázott sarkon /textúrák találkozása/ ugrattok. Igazábol nem tudom h miért, de itt ha PONTOSAN a sarkon haladunk át akkor a bike megugrik, elég nagyot ahhoz h át tudjunk jutni a túlpartra. De ahhoz h jó helyre érkezzetek, természetesen jó irányból kell megközeliteni. Sajnos az egyenes megközelités itt nem működik. Ezt szürkével majd pirossal ábrázolom. Ahol a pirosba ér, tehát a szomszédos textúrán, ott ha áthaladunk akkor az ugratás nem történik meg, talán mert az a textúra is lejtős csak más irányban, és más mozgásra készteti a bike-ot áthaladáskor. Tehát a zöldön kell menet közbe egy jobbkanyart végrehajtani. Kis gyakorlással kivitelezhető.
/a kettes screenshot-on a bike helyzete nem mérvadó, csak a kép elkészitéséhez álltam oda; természetesen a lila iránybol közelitjük meg a zöld kockát/
Ha mindent jól csináltok sikeresen landoltok odaát /screenshot 3/ de ezzel még nincs vége.
A leérkezés kockája nem simán kapcsolódik a két szomszédoshoz, hanem egy kis perem van ott, igy innen nem tudnátok továbbjutni. De ha jobban megnézitek, észre vehetitek h balra a perem alacsonyabb. Ezen át lehet jutni ha menet közbe lenyomjátok a sprint gombot. Ezzel normálisan menet közbe farolgatni lehet, de képes átjuttatni a bike-ot a kis /egyszer kettes/ félszigetre. Itt azért óvatosan manőverezzetek, és finoman adagoljátok a gázt, különben a folyóban köttök ki.
Találjátok meg a jó poziciót /screenshot 4, savegame.15/ és innen begyorsitással végre tényleg a túlpartra értek. :) (Akci)

A kivitelezés itt sem egyszerű, de tényleg, ha ráérez az ember, akkor ez megy még a legkönnyebben. Én úgy éreztem rá, hogy kivilágítottam az ominózus kockát Flare-ekkel, hogy lássam is pontosan, mik a főbb stratégiai pontok... :) Itt viszont lehet, hogy valamiféle bug van a dologban? Mindenesetre Quad Bike sajátosság az, hogy a kisebb padkáknál megugrik a gép...(SYS) Letöltés

Láthatjátok ezeket két videón is. A videókat készítette: georgehorvie

 

Area51: Mentésszerkesztővel készült ugyan, de érdekes. Vissza lehet menni a kis vízben a bázisra. Egy kicsit rumlis, de megoldható. Letöltés

Thames Warf: Két óra helyett, röpke öt perc alatt végig lehet menni a pályán, teljesen szabályosan. Igaz, akkor nem lesz meg minden secret, így a bónuszpálya sem, de érdekes. Letöltés

Thames Wharf - A mozdulatlan kristály... Nem is kell használnunk a "Flue Room Key"-t, mert a felhúzott festőállványról már tovább lehet ugrani oda, ahová egyébként végül csúszva érkeznénk meg. Ekkor azonban, ha tovább ugrunk az alagútba, az ott található zöld energiakristály nem fog mozogni, és Lara szabadon átsétálhat rajta, anélkül, hogy bármi is történne! Ha viszont az alagútba való továbbugrás előtt még visszaugrunk a lejtőre és lecsúszunk, akkor aktiválódni fog a kristály, és megfelelően fog működni! A bug teljesen szabályos játékmenettel elérhető... Thames WharfE1.zip

"Thames Wharf" -- A harangos terület felderítése (Felfedező: ELEN, www.tombraiderforums.com )

Meglátogathatod a harangos területet, ahol a helyszín végén a "cut-scene" jön. A harangot nem fogod látni, de jó móka a körülötte lévő terület felderítése.

(1. kép) A kiinduló helyzetből fordulj balra és vedd észre a másik oldalon a kis medit, a házhoz csatlakozó lejtőn. Egy nekifutásos ugrással érd el a lejtőt, majd ugorj fel és kapd el a rést. Oldalazz át, amíg fel nem tudsz húzódzkodni (de át is ugorhatsz direkt a rés végén az alulsó peremhez). Kövesd az utat és menj be jobbra az átjárón, s máris eléred a festőállványzat környékét.

(2. kép) Fordulj jobbra és nézz rá a falra. Van egy rész, ami lejjebb van a fal többi részétől. Állj szembe az alacsonyabb résszel, majd ugorj fel, hogy elkapd. Még ne húzódzkodj fel. Ehelyett oldalazz balra, amíg már nem tudsz tovább oldalazni.

(3. kép) A lejtő mellett balra, van egy sima tető, amire rá tudsz ugrani. Húzódzkodj fel és azonnal (még mielőtt csúszni kezdenél) nyomj egy UGRÁS-t, a balra kurzorral egyetemben, hogy a sima tetőn landolhass.

(4. kép) Onnan ess le a lentebbi tetőre és irány a másik oldal. Felderítheted a lenti területet, de légy óvatos a tüskés drótokkal. Jegyezd meg, hogy vissza már nem mehetsz és ha be akarod fejezni a helyszínt, csak simán menj a Katedrális pereme alatt elterülő útvonal végére (ahol már nincsenek rácsok).

SYS megjegyzései... Nos, egy újabb gyors út a helyszín befejezéséhez! Köszönet érte, ELEN. Azért mellékeltem néhány mentést is, csak a teljesség kedvéért, habár az út tényleg igazán rövid és egyszerű, ahogyan már említetted is korábban... Mentések

Lost City of Tinnos: Editorral készült, segítségével megnézhetjük a híd alatti területet is. LostCityOfTinnosEdit.zip

All Hallows: Pozíció szerkesztővel áthelyeztem Larát a helyszín végénél, hogy meg lehessen nézni, hogy mi van a szétszórc cuccok környékén. AllHallowsSz.zip