Tomb Raider Game Boy Color

Az oldal teljes egészében Sys kezemunkáját dícséri. Thx Sys

Magukról a technikai részletekről a TombRaider.hu-n található GBC-s szekció, ill. a Fórum megfelelő topicja tájékoztat. Itt megtalálható a végigjátszás, az emulátor linkje, és az emulátor rövid ismertetője is.  Tudni kell még azt is, hogy ez a save csak a TRGBC HTS-verziójához jó! Ezt a HTS-verziót pedig Credo-tól kaptuk. Letöltés: Írj egy emilt az infóért. Köszi Credo

Az emulátor linkje: http://vboy.emuhq.com/

TRGBC1 - Temple A - A "slope bug" egy újabb variációval... (Felfedező: Jani) Már megint egy "slope bug", amiktől egyébként is hemzsegnek a TRGBC-epizódok...csakhogy ezt ezúttal mindenképp meg kell említenünk! Miért? Mert Jani egy új variánsát találta meg ennek a hibának: a "klasszikus" módszer a lejtő aljánál nem működik...helyette fentebbről, a "pisztolyos vetődéssel" - pisztolyok elől, majd X+Y(vagy Z) -, egy újfajta és eleddig még nem ismert módon idézhetjük elő a "slope bug"-ot. Egyébként elég látványos az is, ahogy Lara kirepül a képernyőből... Gratula Jani, ehhez az új variánshoz! Jani eredeti szövege a bughoz: "Ez is 1 bug, méghozzá a 45 fok varázsos hatása. Lara a pisztollyal a kezében a Z(vagy Y)+X kombinációval nagy bukfencet ugrik." TrGBC.zip

TRGBC1 - Royal Tombs A -- Újabb "enemy bug"... (Felfedező: Jani) Az "enemy bug" egy újabb variánsa állt elő a képen is látható szituációban: a boszi "nem mer" továbbmenni a még zárt csapóajtó felett sem...tán attól fél, hogy Lara beleejti? ;) Jani eredeti üzenete a bughoz: "Egy tűzgolyót dobáló alak elkezdi Larát cikizni az anyaggal, és lépked utána. Közben Lara hátrál lassan. Érdekes módon a nyilakhoz hasonlóan csak egy pontig repül a tűzgolyó. Utána a hapek túlhalad ezen a ponton, és semmibe nézve Larát ellenkező irányba lő tovább... :)))" TombGBC1_Royal Tombs A - New 'enemy bug'.zip

"TRGBC1 - Royal Tombs B -- A legelső dokumentált 'slope bug'...

Ez az első bug bizonyíték arra, hogy nemcsak a TR-ek PC-s szekciója hemzseg a hasonló jellegű hibáktól! A GameBoy-os részek szintén tartalmaznak hibákat, bár eleddig én még csak ezt az egyet találtam...jóllehet, korábban is előfordulhatott már hasonló szituáció. Ez a hiba tulajdonképpen valami olyasmi, mint a PC-s részek "corner bug"-ja, csakhogy 2D-s mivolta miatt teljesen mást produkál és más helyzetekben kerül elő! A képen látható bug végülis egy képzeletbeli "sarok" belsejében jön létre, vagyis a sík és a lejtő által közrezárt szögben...ezért, és a PC-s részekből áthozott "corner"-szócska miatt is neveztem el a bugot először "in-corner bug"-nak, vagyis magyarul talán a "sarkon-belüli hiba" a legmegfelelőbb jelentés, bár így azért mégis elég "pongyola"... Aztán végülis úgy gondoltam, hogy mivel ez a bug pontosan az ilyen lejtős szituációkban jön elő és alkalmazható, helyénvalóbb a "slope bug" ("lejtő-hiba") című, jellegileg egyedibb elnevezés... Másfelől viszont úgy gondolom, hogy ez a hiba nem egyedi...több helyen is előfordulhat a játékban...és talán még hasznot is lehet belőle húzni a későbbiekben, a PC-s részek "corner bug"-jaihoz hasonlóan. Mindenesetre, ha ez így van, akkor eme speciális, 2D-s bug-típusra bátran bevezethetjük a "slope bug" elnevezést...

A képen látható hely a TRGBC1 "Royal Tombs B" nevű helyszínén található, még egészen a szint elején! Ha a lejtőn való lecsúszás után "beállunk" a megfelelő helyzetbe és távolságra, arccal a lejtő felé, és ugrunk egyet helyből, akkor azzal az egyetlen ugrással máris egy lentebbi szinten találjuk magunkat...tehát, mintegy "átesünk a falakon!

A képen látszik még egy jelenlévő másik bug is: amikor Lara földet ér, egyszerűen "fittyet hány" arra, hogy a feje felett lévő "plafon" legfeljebb a guggolást engedné meg számára. Szép nyugodtan "feltápászkodik", bele a falba... A save letöltése.

 „Treasure Chambers A" - két újabb "slope bug"...

Találtam két újabb lejtős szösszenetet...ami azt illeti, szerintem lesz még a játék folyamán! Az első esetben egy kis útrövidítés a jutalmunk, bár nagyon jelentéktelen; ráadásul még a skorpiótól is kapunk az arcunkba. A második eset talán érdekesebb: ha alkalmazzuk a "slope bug"-ot, akkor "bezárjuk" magunkat az alagútba, ahová leesünk, és nincs kiút, mivel fent, az elhúzódó padlót csak kívülről lehet kinyitni! Mint látható, eme két újabb bugból sem húztunk különösebb hasznot, de azért ne csüggedjünk: biztosan van még esély igazi csemegékre is...!

A save-k letöltése:   1 2

 TRGBC1 - Két újabb bug, a "Treasure Chambers C"-ben...

TRGBC1 - "Treasure Chambers C" - "enemy bug" - avagy hogyan nyírjunk ki egy ellent, 3 golyó helyett összesen 7-tel...természetesen ugyanolyan típusú golyóval! Nos, ez egy igazán érdekes bug, ami aztán tényleg az ellen hibája! A lényege az, hogy a végtelenségig lődözhetjük a képen látható ellenfelet...csak mielőtt még beleeresztenénk a halálos golyót, mindig használjuk az ajtót! Visszatértünk után az ipse "elfelejti", hogy most már el kéne hagynia azt a virtuális árnyékvilágot... Az ilyen fickóknak 3 db "Heavy Bullet" elég... A képen láthatjuk, hogy Lara 64-ről indul, aztán belelő kettőt! A harmadik már halálos lenne...használjuk hát az ajtót, a továbbjutáshoz... No de térjünk csak vissza! Most Lara 62 "Heavy Bullet"-tel rendelkezik...és megintcsak belelő kettőt az ellenfélbe...ám annak kutya baja! Pedig már az első lövésre el kellett volna haláloznia! Ezt csinálhatjuk egészen a végtelenségig, amíg meg nem unjuk... Laránk úgy döntött, hogy a poén kedvéért csinál még egy kört...tehát megintcsak használta az ajtót... Aztán ismét visszatért...most 60 "Heavy Bullet"-ről indult, azonban ezúttal már nem kegyelmezett: 3 golyót eresztett az ellenbe, melynek folyományként az végre úgy döntött, hogy átköltözik az örök virtuális vadászmezőkre... Mint látható, Lara 64-ről 57-re fogyasztotta le a "Heavy Bullet"-készletét...tehát összesen 7 db "dum-dum"-golyót áldozott eme szép kis akcióra...3 helyett! Hogy ez a Lara milyen pazolós?! Ha valaki nem hiszi, töltse le a save-t.

TRGBC1 - "Treasure Chambers C" - "slope bug" - az első, amely igazán hasznos is! És igen...ismét egy újabb szösszenet, a TRGBC1-ben immáron tradícionálisnak számító "slope bug"-okból... És ezúttal talán még egy kis hasznát is vehetjük! A lejtőn, amely a "slope bug"-ot eredményezte, előzőleg le kellett csúsznunk (ki gondolta volna?!)...ám közvetlenül ezelőtt a lejtő előtt is voltak még további lejtők, s köztük az egyiknél még csúszás közben lehetőségünk adódott arra, hogy elkapjunk egy bizonyos peremet, minek folyományaként hozzájuthattunk volna némi plusz munícióhoz... De az egész olyan gyorsan jött! Hát hiába...ha már kihagytuk, lemondhatunk róla...de várjunk csak! Biztos ez?! Nos...használjuk a "slope bug"-ot, minek eredményeképpen egy már korábban bejárt helyre érkezünk...és így ismét lehetőségünk nyílik lecsúszni azon a bizonyos lejtőn! Hmm...lehetséges, hogy ez aztán már igazán szándékos volt a Készítők részéről?! A teljes tapasztalat megszerzéséhez szükségeltetik a save letöltése!

TRGBC1 - Újabb bugok! Ismét két nagyon érdekes hibára akadtam...hiába, a TRGBC nem hazudtolja meg a TR-sorozatot, bugok terén sem...!

"Treasure Chambers C" - "enemy bug", megint!

A szint legvégén akadtam rá a minap egy érdekes részletre: az "enemy bug" nemcsak ajtóknál működik! A képen látható "Rambo"-nak (én csak így hívom ezeket a fickókat) összesen 2 db "Heavy Bullet" kell, hogy elhalálozzon. Azonban, ha elég messze futunk a fickótól, majd vissza, akkor ismét életbe lép az "enemy bug"! A képen láthatjuk, hogy Lara 2-szer annyi muníciót használ fel erre az ellenfélre, mint amennyi szükséges lenne... Már megint pazol...Eme bug alapján levonhatjuk a következtetést, miszerint "enemy bug"-ok százai létezhetnek a TRGBC1-ben, hiszen pl. ehhez hasonló szituációt nagyon könnyű találni...gyakorlatilag csak lelőhető ellenfél kell, meg az, hogy el tudjunk futni tőle messze (de nem is olyan messze), majd vissza! Letöltés

 

"Caverns A" - "underwater door bug", avagy az átúszható víz alatti ajtók példája...

A képen látható első ajtón nem lehet átúszni, de alatta, illetve felette igen! Így továbbjuthatunk, és nemsokára elérhetjük a második ajtót, amin Lara minden gond nélkül átúszik...mármint ezúttal magán az ajtón! Mindkét ajtóra jellemző, hogy alatta és felette át lehet úszni, de csak a másodikra igaz az, hogy magán a zárt ajtón keresztül is szabadon átúszhatunk...A két ajtó víz alatti kapcsolója egyébként a közelben van...hatására mindkét ajtó kinyílik. Talán ezért is oldották meg technikailag a dolgot úgy, hogy csak az első ajtó "blokkol"...a másodikig emiatt elméletileg úgysem lehet eljutni, ha pedig kinyílnak, akkor úgyis egyszerre nyílnak ki... Csakhogy a Fejlesztők nem számoltak barlangfolyósó ajtóknál szélesebb voltával, ami ezt az egész halmozott bugot okozta! Letöltés 

 TRGBC1 - "Caverns B" - Bugdömping!

Bizony, szinte hihetetlen, de ez az 5(!) hiba mind-mind a TRGBC1 "Caverns B" című helyszínén leledzik! Két "típushiba", a "slope bug" és az "underwater door bug" a jellemző errefelé...összességében elmondható róluk, hogy többé-kevésbé erősen elősegítik a játékos előrehaladását... A bugokról nem is szólnék részletesebben...a képek és a save-ek magukért beszélnek! ;)A save-ek letöltése

   

"Volcanic Temple C" - Létrás "slope bug"... Ha minden igaz, ez a játék legutolsó bugja. Ez egy "slope bug", amely a létráról kapaszkodva érhető el. Már láthattunk ilyet korábban is, de ezzel a lávában végezzük, így hasznát sem vesszük... Letöltés

TRGBC1 - "Volcanic Temple B" - két újabb "slope bug", egyben...Két újabb "slope bug", de ezúttal egymás után! A képen látható, hogy Lara a kapaszkodót elengedve, átesik a lejtőn...majd a földetérés után ismét alkalmazza a "slope bug"-ot, az újabb lejtőhöz...!

Az első "slope bug" tehát speciális...csak azért érhető el, mert ott van a létra...és még egy további észrevétel: ha eggyel feljebb mászunk a létrán, akkor onnantól kezdve a "slope bug" már nem lesz elérhető, és Lara egyszerűen lecsúszik a lejtőn, ahogy az normális esetben illene!

A második "slope bug"-nál körültekintőnek kell lennünk, mert ha előzőleg nem nyitjuk ki az ajtót, akkor örökre bezárjuk magunkat ezzel a művelettel! Persze felvetődhet az esszenciális kérdés, miszerint, ha már egyszer nyitva az ajtó, akkor minek használjuk még a "slope bug"-ot is? A válasz: csak! ;)

Mindenesetre javasolt a save letöltése és kipróbálása... Letöltés

 TRGBC1 - "Volcanic Temple B" - Újabb, speciális "slope bug"...talán "wall bug"!

Az előző két bughoz most tennék még egyet, a "Volcanic Temple B"-hez vonatkozóan! Ráadásul ez egy igazán speciális "slope bug"! Azért speciális, mert, mint a képen is látszik, nem kell hozzá lejtő! Ilyenre eleddig még nem volt példa! Eme speciális "slope bug" trükkje talán a Larával szembeni egyenetlen függőleges fal lehet...ugyanazt váltja ki, mint a lejtő. Tudjuk, hogy a "slope bug" a vízszintes helyeken keletkezik ott, ahol a vízszintes a lejtővel találkozik...az előző két "slope bug"-nál az első specialitását az okozta, hogy itt nem a vízszintes, hanem a függőleges és a lejtő találkozásánál keletkezett a "slope bug". Azonban ott még volt lejtő! Itt viszont nincs! Nos, levonhatjuk a tanulságot: a lejtő helyett jó az egyenetlen falrész is! Ebben a példában pedig erről van szó: Lara teljesen ugyanazt csinálja, mint a normál "slope bug"-nál, csakhogy itt a Vele szemben elhelyezkedő egyenetlen fal okozza a "slope bug" eme fura variánsát... Igazából a "slope bug" ezen mutációjával még csak most találkoztam először, eddig nem jött elő sehol...vagyis nem vettem észre. Így, ha jól belegondolunk, kijelenthetjük, hogy számtalan ilyen "egyenetlen falas" szituáció adódhat(ott) még a játékban, ezen az egyen kívül! Ez pedig azt jelenti, hogy a "slope bug" ezen speciális variánsából is, még jópár akadhat a TRGBC1-ben...

Természetesen az ehhez a szinthez tartozó előző két bug közül a másodikra vonatkozó körültekintés ide is áll, mivel ez a speciális bug is ugyanoda juttat bennünket: vagyis annak a bizonyos - ezúttal - kivezető ajtónak nyitva kell lennie, különben örökre bezárjuk magunkat!

Ez tehát egy új, felettébb érdekes és speciális "slope bug"...a save letöltése így erősen javasolt! Ha pedig találok még ilyen típusú bugokat (ami szinte 100%!), akkor - amellett, hogy elküldöm Boginak - elkeresztelem ezt az új variánst "wall bug"-nak, elkülönítendő a lejtős bugoktól, és utalván az egyenetlen falrészekre... Letöltés

 TRGBC1 - "Volcanic Temple B" - "wall bug", ezúttal már hivatalosan! Az előző, speciális "slope bug"-hoz azt írtam, hogy ha találok még ilyeneket, akkor kiemelem eme bugokat a "slope"-ok erdejéből, és elnevezem eme hibákat "wall bug"-oknak...nos, találtam! Még mindig "Volcanic Temple B"-n vagyunk, de kissé továbbhaladva ismét találkozhatunk az egyenetlen fal szindrómájával, ami a "wall bug"-ot okozza!

A képen látható példában, a "wall bug"-nak köszönhetően visszajuthatunk olyan helyekre, amelyekre normál esetben már nem...így az esetlegesen elhagyott cuccokat még utólag felszedhetjük..... Letöltés

 

TRGBC2:

Az első, újabb 'slope bug'-ot mellékelem, a TRGBC2-ből! Elég haszontalan, sőt, még az egészségre is meglehetősen káros: Lara ugyanis az áramvezette sínekre érkezik. Letöltés

TRGBC2 - "The Subway" -- "door bug"...Újabb bugra leltem a TRGBC2 "Subway" című helyszínének legvége felé. Mint a képen is látszik, Lara vígan ugrana egyet, ámde hirtelen valami "láthatatlan falba" üti az orrát! A bug a képen látható módon való kivitelezés esetén jön csak elő, de nemcsak így, jobbról, hanem természetesen balról is. Persze más helyzetekből és távolságokból nyugodtan ugrándozhatunk az ajtó előtt, nem lesz semmi akadálya. A hiba egyébként nem általános, nem is jön elő minden ajtónál, csak egy-kettőnél, és jelenleg az okára sem tudok semmilyen magyarázattal sem szolgálni... Letöltés

 TRGBC2 - "The Subway" - "pickup bug"...Ismét egy újabb egyedi, TRGBC2-es bug! Mint a képen is látható, plusz egy kis medipakhoz juthatunk, azaz a kérdéses tárgyat kétszer vehetjük fel! Ehhez először is fel kell venni, majd kimenni az ajtón és visszajönni...és voila...egy újabb kis medpakk jelenik meg! A hiba oka valószínűleg a abban rejlik, hogy eme hely két ajtóval is megközelíthető: van egy felső és egy alsó bejárata/kijárata is. Ha először ezen a felső ajtón jövünk be, akkor nem jelentkezik a bug...azaz a program erre vár! Viszont ha az alsó bejáratot használjuk, akkor ez a fenti lesz a kijárat...előjön a "pickup bug", és kétszer vehetjük fel ugyanazt a kis medipakot... Letöltés

TRGBC2 - "The Docks" - 'door bug'...avagy a "lassú ajtó"...

Eme hiba, mint a képen is látható, az ajtó "lassúságából" és közelségéből ered. Ez egy nyomásra nyíló ajtó: amint rálépünk az érzékelőre kinyílik, és amint lelépünk róla, becsukódik! Csakhogy ezúttal túl közel van, és mi még éppen át tudunk haladni rajta. Egyébként van, hogy nem működik a bug: hiába csináljuk a képen látható módon, nem jön össze. De azért persze a legtöbbször szokott működni...igaz, csak ezen az egy helyen (több ilyen jellegű ajtó is van még errefelé). A képhez tartozó mentéssel biztosan sikerülni fog! Letöltés

 TRGBC2 - "The Docks" - 'enemy bug'...avagy "Lara mint az éltető erő" (Bejja)...

Igen érdekes bug! A képen azt láthatjuk, hogy Lara, miután megunta közkedvelt verőlegényünk ütlegeit, úgy dönt, felrobbantja az ellent. Le is tesz egy dinamitot...a detonáció azonban nem öli meg a fickót, és Lara is megsebesül egy kissé. A fickó viszont csak ütlegel tovább. Lara egy ideig tűri, majd úgy gondolja, ideje már lelépni, újabb feladatok után nézni! Így hát odébb lép egy párat...s ebben a pillanatban...a fickó holtan rogy össze! Érdekes, hogy míg Lara ott állt, addig az ellenfél még élt és mozgott...aztán Lara odébb lépett párat, de nem csinált semmi mást, nem lőtt belé, stb., és az ellen kimúlt... Úgy látszik, Lara még tartotta benne a lelket... :) Letöltés

 TRGBC2 - "The Docks" - 'pool bug'...avagy a lyukas medence...

Mint a képen is látszik, Lara átesik a medencén és "kizuhan a képernyőből"... Majd nemsokára a teljes életenergiája lemegy és beáll a "Game Over". Hiába...nem kellett volna beleugrani abba a trutyiba! ;) Letöltés

'Slope bug error'....a 'slope bug' nem működik ebben a szituációban!
Mint a képen is látható, helyesen beállunk a lejtőhöz, majd ugrunk egyet, ahogy szokás...de a 'slope bug' nem jön elő! Korábban azt hittem, hogy ez azért van, mert a lejtő jobbról lejt, de tévedtem; talán ez is közre játszik, de talán az is, hogy a képernyő és esetleg az egész szint legalján vagyunk. Mindenesetre semmi biztosat nem tudok mondani, csak annyit, hogy jelenleg ez az egyetlen lejtő, amelynél elméletileg adottak a feltételek, és mégsem működik a bug... Hogy ennek mi az oka, az egy jó kérdés! Letöltés

'slope bug'... Ez egy teljesen normális 'slope bug', sok szót nem érdemel...millióegyet láttunk már! A jutalmunk némi útrövidítés... Letöltés

'floor bug' avagy a 'lyukas padló' esete Lara nénivel már megint! Ez a terem a játék legeslegutolsó terme, a Főgonosszal... Ahol állunk, a terem kiinduló pontja...visszafelé menet azonban ismét a 'lyukas padló' esetével találjuk szembe magunkat, vagyis kizuhanunk a képernyőről és elhalálozunk... Letöltés

Tomb Raider GB III. - The Prophecy (2002.; EIDOS, CORE, Ubi Soft)

A farkas beszorul. Igazából nem is valós bug. Annyi a dolog lényege, hogy a progiban nincs benn, hogy az efféle tereptárgyakat kikerüljön az ellenfél.

TRGB3 -- 21. TIME - Szinttervezési hiba...

Nézzük meg a képeket és a mentéseket a bug megértéséhez. Könnyedén a fekete szakadék aljára és egy alsóbb terem plafonjára tudunk jutni, de visszafelé már nincs út... Mentés